spelende kinderen

Speeltuin vrijwilliger Martin Verheij in de krant

Martin

Speeltuinvrijwilliger Martin Verheij houdt een oogje in het zeil.

De speeltuin in Pernis is de hele zomer open. Kinderen kunnen hier heerlijk spelen en lekker bewegen. Meestal komen ze met hun ouders of andere volwassen begeleiders. Ook voor de kleintjes vanaf 3 jaar is er veel te beleven. Op warme dagen staat een watermolen in de zandbak.

De speeltuin aan de Pastoriestraat 20 is open van maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 16.00 uur. Er zijn trampolines, een springkussen, een jeu de boules baan en zelfs een midgetgolfbaan met 18 holes. Rond de dertig vrijwilligers zetten zich in voor de speeltuin. Een van hen is Martin Verheij, al 37 jaar speeltuinvrijwilliger. ‘Wij houden met zo’n acht vrijwilligers de speeltuin dagelijks open’, zegt hij. ‘We vinden het belangrijk dat er voor de kin-deren in Pernis iets te doen is. Onze speeltuin staat goed bekend. Soms komt er wel eens een bus van de buitenschoolse opvang uit Rotterdam met 150 kin-deren. Ze vinden het bij ons schoon en netjes. Alles is goed onderhouden en we zijn klantvriendelijk.’ In de winter is er een schaatsbaan op de speeltuin. En na de zomer beginnen op woensdagmiddagen weer de knutselmiddagen voor kinderen. De speeltuin kan altijd vrijwilligers gebruiken. Kijk voor meer infor-matie op www.speeltuinverenigingpernis.nl of op www.facebook.com/speeltuinpernis.

Bericht geplaatst op: augustus 31, 2016 12:57 pm