Rolschaatsbaan ‘t IJspegeltje

Rolschaatsen bij de Speeltuin in de Kerstvakantie

Om weer eens een beetje verandering te brengen in de activiteiten van de Speeltuin hebben we de ijsbaan omgetoverd tot rolschaatsbaan.

Op onderstaande dagen en tijden kunnen de kids in de kerstvakantie lekker rolschaaten en skeeleren op leuke muziek.

De activiteit is gratis en er zijn wat rolschaatsen en skeelers aanwezig op de Speeltuin om te gebruiken, eigen materiaal mag ook meegenomen worden.

Bij regen of sneeuw is de baan gesloten.

Tijden: van 1100 uur tot 1400 uur.
Dagen: 27/28/29 december + 2/3/4/5 januari

Schaatsen kan ‘altijd’ op permanente ijsbaan in Pernis

Een jarenlange droom van Marian Bussem is zaterdag 15 december 2012 uigekomen toen de de permanente ijsbaan in Pernis op die datum werd geopend. Tussen de planning en de opening van de ijsbaan verstreken 5 jaar maar een maand voordat de speeltuinvereninging Pernis haar zestigste verjaardag vierde, lag er een prachtig aangelegde ijsbaan.

Op 15 januari 2013 bestond de speeltuinvereniging Pernis alweer zestig jaar. Voorzitter Marian Bussem is al ruim veertig jaar de drijvende kracht achter de vereniging en heeft alles op alles gezet om de ijsbaan gerealiseerd te krijgen. Het plan voor een permanente ijsbaan bestond al vijf jaar maar de financiën lieten het alleen steeds niet toe.

Tijdens de vorstperiode van januari 2012, bleek de opgespoten ijsbaan een enorm succes want er zijn toen in die korte periode ruim 400 kinderen geweest. Toen hebben we besloten om alles op alles te zetten om de kunstijsbaan voor elkaar te krijgen. Het bedrijfsleven werd benaderd en ook de inwoners van Pernis konden bijdragen aan de realisatie van de ijsbaan.

Daarnaast heeft de speeltuinvereniging ook zelf hard gespaard want al het geld dat uit de activiteiten gehaald werd is ook in de grote pot gegaan. Daarbij is bijna alles zelf gedaan, er zijn vier mannen iedere dag bezig geweest met het bouwen van de schaatsbaan, het tuinhuis, het schilderwerk en ga zo maar door.

Voor de allerkleinsten zijn er verstelbare schaatsjes gekocht. In de toekomst willen we ook nog een stoeltje voor gehandicapten aanschaffen, maar die zijn voor nu helaas nog te prijzig.

Suiker en soja

Veiligheid staat bij de Pernisser speeltuin hoog in het vaandel. We repareren en onderhouden alle speeltoestellen zelf, hier zal het niet snel wegrotten. We knappen gewoon alles op. Ook het onderhoud van de ijsbaan is veilig. Voor het inspuiten en bewerken van de baan hebben we spul op basis van suiker en soja. Daarbij worden de schaatsen die men zelf meeneemt eerst gekeurd en desnoods nog geslepen.

De permanente ijsbaan is op zaterdag 15 december 2012 feestelijk geopend. De ijsbaan wordt door een vast team van vrijwilligers bemand dat ervoor zorgt dat de permanente ijsbaan elke zondag – en woensdagmiddag geopend zal zijn.

Bekijk hier enkele foto’s van de ijsbaan!

[/ezcol_3fifth]

KMC_7817