Overige activiteiten

Disneydisco @ de Speeltuin zaterdag 29 oktober 2016

disney-disco-halloween

Halloween & Disneydisco zaterdag 29 oktober 2016: Zombie Attack @ de Speeltuin

31 OKTOBER IS HET WEER ZOVER……. “HALLOWEEN”!!

Echter valt dit op een maandag, vandaar dat wij het Halloween evenement bij Speeltuinvereniging “Het Zweetdruppeltje” organiseren op 29 oktober.

Dit jaar wordt het nog enger en spannender dan ooit.

Voor alle waaghalzen begint het om 19.00 uur, de ingang is tegenover de ingang van de kinderboerderij, net als verleden jaar eindigen we om 22.00 uur.

Voor de kleintjes t/m 12 jaar is er een Disney disco van 19.00-21.00 uur in de speeltuin zelf.

Net als verleden jaar is er ook weer een halloween afterparty in cafe “De Herbergh” vanaf 22.00 uur, helaas is er dit jaar door omstandigheden geen afterparty in het JAP.

Wij hopen dat het net als verleden jaar weer lekker druk wordt.

Wel willen wij vragen om zo min mogelijk met de auto te komen i.v.m. de beperkte parkeergelegenheid.

Ook willen wij vragen, geen telefoons te gebruiken om te filmen of foto’s te nemen in de tenten, niet dat wij iets te verbergen hebben, maar het licht verstoort de effecten die wij  gecreëerd hebben, bovendien worden de foto’s en films toch niet mooi.

Bij de wachtrij staan 2 objecten speciaal gemaakt om een fotomomentje te maken.

Tot ziens op 29 oktober.

naamloos-2

Dickens Festijn in Pernis mmv Speeltuin Vereniging Pernis 12 dec 2015

Halloween in Pernis

Het anders altijd zo rustige en vriendelijke dorpje Pernis veranderde in een gruwelijk oord op de avond van Halloween. Op het terrein van en in samenwerking met de Speeltuinvereniging Pernis had Buurtvereniging “De Inspring”  een compleet griezeldorp laten verijzen. Ook Buurtvereniging “De Buesinkhof” werkte mee en door deze unieke samenwerking van drie partijen ontstond een griezelroute die groter en griezeliger was dan ooit. De ruim zeventig  vrijwilligers afkomstig uit vrijwel alle hoeken en gaten  van Pernis zijn vijf dagen aan het bouwen geweest, natuurlijk na maanden van voorbereiding , vergaderen, plannen maken en die ook uitvoeren. Het gezamenlijk gekozen thema was dit jaar “Night at the museum”, omgedoopt tot “Night at the speeltuin”.  De 620 bezoekers onder wie ook vele volwassenen kwamen op de helemaal gratis griezelroute kannibalen tegen waar  een zendeling gekookt werd en een saloon in het wilde westen waar  allerlei vreselijks gebeurde. Ook de guillotine verrichte vele malen zijn bloedige werk, naar verluidt werden er na afloop vele afgehakte hoofden afgevoerd. Op een andere plek kwam een Egyptische mummie plotseling tot leven. Bij de entree zat, om de stemming er in te krijgen al een heks bij een kampvuurtje. Gelukkig een vriendelijk exemplaar want hier konden kinderen alvast een marshmallow  roosteren. De holbewoners uit het verre veleden waren ook present en zorgden voor vele bange kreten. Verder waren er ridders uit de middeleeuwen, koppensnellers en indianen. De jonkies voor wie dit allemaal een beetje te griezelig was konden terecht  op een drukbezochte griezel- kinderdisco in het Zweetdruppeltje waar twee clowns voor de muziek en een feestelijk sfeertje zorgden.  Aan het eind van de griezelroute konden bezoekers hun handtekening kwijt om aan te geven dat zij ook in 2016 weer graag Halloween vieren. Dat lukt niet zonder  gemeentelijke subsidie waarbij de gebiedscommissie een dikke vinger in de pap heeft  en het zou jammer zijn als dit project, waarin zoveel  Pernissers samenwerken door gebrek aan geld zou moeten stoppen. Tot slot was er voor de jongeren nog een after party bij het JAP en voor de medewerkers bij Café De Herbergh.

Met dank aan Niko Kok voor het maken van de foto’s en de tekst.

Halloween & Disneydisco zaterdag 31 oktober 2015: Night at the Speeltuin

Nr 5

Disney Disco Halloween 2

Zaterdag 31 oktober is het weer zover, Halloween!!!!!

En uiteraard gaan er weer hele enge dingen gebeuren in Pernis. Buurtvereniging "De Inspring" organiseert ook dit jaar weer een groots Halloween evenement. Anders dan andere jaren is dit niet meer in de Ozingastraat bij KDV "Bijdehand", maar bij speeltuinvereniging "Het Zweetdruppeltje" aan de Pastoriestraat.

Door de samenwerking met de Speeltuin en buurtvereniging "Buesinkhof" wordt het dit jaar groter dan ooit. Nieuw dit jaar is dat er een Disney-disco in de Speeltuin gehouden wordt van 19.00 - 21.00 uur, het Halloween evenement is van 19.00 - 22.00 uur.

Dus voor alle leeftijden is er iets te beleven. De ingang voor de Disney-disco is de gewone ingang van de speeltuin, en voor de waaghalzen is de ingang het horrorpad een stukje rechts van deze ingang, maar er staan vast een paar duistere figuren om iedereen de weg te wijzen.

Voor de jeugd van 12-18 jaar orgsaniseert het JAP een afterparty tot 00.00 uur, en voor de mensen van 18 jaar en ouder heeft Cafe "De Herbergh" een afterparty georganiseerd vanaf 22.00 uur met een Meet-and-Greet met alle creepy acteurs.

Verdere informatie staat op het bord vooraan Pernis, en op de flyers in verschillende winkels in Pernis. Het verzoek van de organisatie is om zo min mogelijk met de auto te komen i.v.m. de beperkte parkeergelegenheid.

Beauty & Wellness Event in Pernis zaterdag 2 mei 2015

Beaty Welness