spelende kinderen

Update COVID-19 Rijnmond Country Dancers

Beste (Rijnmond) Country Dancers,

Allereerst hopen wij dat het goed gaat met jullie!

Nu de overheid gisteren 21 april de nieuwe maatregelen hebben aangekondigd moeten wij jullie meedelen dat de jaarlijkse leden BBQ van de Rijnmond Country Dancers zal worden verplaatst naar het najaar. Een eventuele datum wordt dan ruim van tevoren met de leden gecommuniceerd.

Zoals we nu begrijpen zullen tot 1 september a.s. geen country danslessen gegeven kunnen worden maar mocht hier anders over besloten worden (bijvoorbeeld omdat line-dansen tot sporten wordt gerekend) en zouden we eerder mogen opstarten, dan informeren wij jullie hier over.

Intussen denken we na hoe we onze line-dans activiteiten en lesavonden vorm zouden kunnen geven en corona proof kunnen maken als we weer mogen en kunnen opstarten.

Er wordt o.a. aan gedacht om

• Het toelaten van een maximum aantal country line dansers zodat een goede afstand kan worden bewaard;
  • Lessen te verdelen in 2 groepen, bijv. van 19.15 tot 20.45 uur en van 21.00 uur tot 22.30 uur;
  • Extra schoonmaken van de toiletten
  • Het plaatsen van plexiglas bij de kassa, bar en de dj-tafel.

Hoe en precies wat weten wij nog niet maar we zullen vooraf toetsen bij de overkoepelend orgaan van Speeltuin Verenigingen (www.nuso.nl )óf deze maatregelen in het najaar nodig en/of voldoende zijn.
Uiteraard houden wij jullie op de hoogte van alle besluiten en informatie die van belang is voor jullie want gezondheid voorop!

Tot slot willen we aangeven dat we iedereen enorm missen, vooral het plezier en de gezelligheid die het Country Linedansen met zich meebrengt, maar we houden goede moed!

Pas goed op jullie zelf en tot ziens!

Hartelijke groeten,

Het RCD Team