Sjoelclub de Zoevende Schijf

***Sjoelclub de Zoevende Schijf zoekt nieuwe leden***

Elke woensdagavond wordt er weer gezellig gesjoeld in het gebouw van de Speeltuin Vereniging Pernis. Nieuwe leden zijn bij deze gezelligste vereniging van Pernis nog steeds van harte welkom.

Leden komen uit de hele regio, dus u hoeft niet perse in Pernis te wonen. Om de spanning te breken wordt er ook altijd een rondje bingo gespeeld.

Er wordt gesjoeld op woensdagavond vanaf 1930 uur in het gebouw van Speeltuin Vereniging Pernis op de Pastoriestraat 20 (inloop vanaf 1900 uur).

Dus……bent u de televisie helemaal zat, loop eens binnen om 1900 uur of bel de voorzitter Martin Verheij 06-22143338 om “uw” topsportcarriere te beginnen…tot dan.

Sjoelvereniging de Zoevende Schijf Kampioensavond seizoen 2018-2019

Op de slotavond van het seizoen werden bij Sjoelvereniging De Zoevende Schijf de verenigingskampioenen gehuldigd.

Wekelijks zoeven de houten schijven door de bak om in de onderlinge competitie de meeste punten te behalen. Dat gaat er bloedserieus aan toe, zo worden de sjoelbakken voor aanvang behandeld met een zachte doek en aardappelmeel om het glijvermogen te vergroten. Spelers uit de hogere klassen coachen de beginnelingen en alles gebeurt volgens officiële spelregels waarbij sportiviteit hoog in het vaandel staat.

In de klasse C werd Hennie Kleinjan 1e en Ans van Gruijthuijsen 2e. In de klasse B eindigde Carola Scherpenisse als 1e, gevolgd door Loek Jumelet. Verenigingskampioen in de klasse A werd Peter van Hengel, gevolgd door Tessa t Hart.

Na het zomerseizoen gaat de nieuwe competitie op woensdagavond 4 september 2019 om 19.00 weer van start in het Pernisse Zweetdruppeltje. Nieuwe leden zijn welkom, voor meer info kunt u terecht bij de Speeltuin Vereniging Pernis.

Voor foto’s van deze avond klikt u HIER

Interview door Panaroma bij sjoelvereniging de Zoevende Schijf

Ge van Hengel is onlangs geïnterviewd door het maandblad Panorama om iets meer te weten te komen over sjoelen en wat de hobby nu allemaal zo leuk maakt…

Lees het artikel hier: https://panorama.nl/onepass/marco-zoekt-nieuwe-hobby

Heeft u na t lezen van dit artikel ook zin gekregen om te sjoelen kom dan gerust een keertje kijken op woensdagavond.

Sjoelvereniging ‘de Zoevende Schijf’

Een van de bijzondere verenigingen die Pernis rijk is, is Sjoelvereniging de Zoevende Schijf die al ruim tien jaar bestaat. Een twintigtal liefhebbers van dit oer-Hollandse spel dat iedereen kent, staat elke woensdagavond vanaf 1930 tot 2200 uur achter de sjoelbak in het Pernisse Zweetdruppeltje aan de Pastoriestraat 20.

De echte cracks spelen in de A-klasse, de rest laat de sjoelschijven zoeven in de B, C en D-klasse zodat iedereen op zijn eigen niveau speelt. Men speelt niet voor “de kat zn viool” maar in een echte competitie en aan het eind van het seizoen, eind mei begin juni worden de verenigingskampioenen gehuldigd. Het plezier staat bovenaan maar de zaken worden toch serieus aangepakt verteld voorzitter Martin Verheij. Zo zijn er gloednieuwe wedstrijdbakken aangeschaft en men gebruikt speciale doekjes en aardappelmeel om de sjoelbakken goed glad te maken. Ook een waterpas wordt standaard gebruikt om de bakken goed recht te zetten.

Iedereen kan sjoelen en dat kan bij de gezelligste vereniging van Pernis. Bovendien worden er in de pauze ook nog twee potjes bingo gedraaid. Voor het geld hoeft u het niet te laten want de contributie bedraagt slechts 5 EUR per maand. Uiteraard zijn nieuwe leden van binnen en buiten Pernis van harte welkom. Inlichtingen bij Martin Verheij 06-22143338 of loop gewoon eens binnen op woensdagavond.

Sjoelfoto