Sjoelclub de Zoevende Schijf

Sjoelvereninging de Zoevende Schijf Kampioensavond seizoen 2017-2018

Op de slotavond van het seizoen werden bij Sjoelvereniging De Zoevende Schijf de verenigingskampioenen gehuldigd.

Wekelijks zoeven de houten schijven door de bak om in de onderlinge competitie de meeste punten te behalen. Dat gaat er bloedserieus aan toe, zo worden de sjoelbakken voor aanvang behandeld met een zachte doek en aardappelmeel om het glijvermogen te vergroten. Spelers uit de hogere klassen coachen de beginnelingen en alles gebeurt volgens officiële spelregels waarbij sportiviteit hoog in het vaandel staat.

In de klasse C werd Marja Molendijk 1e en Rieky Konijnenburg 2e. In de klasse B eindigde Carola Scherpenisse als 1e, gevolgd door Loek Jumelet. Verenigingskampioen in de klasse A werd Peter van Hengel, gevolgd door Ge van Hengel.

Na het zomerseizoen gaat de nieuwe competitie weer op woensdagavond van start in het Pernisse Zweetdruppeltje. Nieuwe leden zijn welkom, voor meer info kunt u terecht bij de Speeltuin Vereniging Pernis.

Voor foto’s van deze avond klikt u HIER

Sjoelvereniging ‘de Zoevende Schijf’

Een van de bijzondere verenigingen die Pernis rijk is, is Sjoelvereniging de Zoevende Schijf die al ruim tien jaar bestaat. Een twintigtal liefhebbers van dit oer-Hollandse spel dat iedereen kent, staat elke woensdagavond vanaf 1930 tot 2200 uur achter de sjoelbak in het Pernisse Zweetdruppeltje aan de Pastoriestraat 20.

De echte cracks spelen in de A-klasse, de rest laat de sjoelschijven zoeven in de B, C en D-klasse zodat iedereen op zijn eigen niveau speelt. Men speelt niet voor “de kat zn viool” maar in een echte competitie en aan het eind van het seizoen, eind mei begin juni worden de verenigingskampioenen gehuldigd. Het plezier staat bovenaan maar de zaken worden toch serieus aangepakt verteld voorzitter Martin Verheij. Zo zijn er gloednieuwe wedstrijdbakken aangeschaft en men gebruikt speciale doekjes en aardappelmeel om de sjoelbakken goed glad te maken. Ook een waterpas wordt standaard gebruikt om de bakken goed recht te zetten.

Iedereen kan sjoelen en dat kan bij de gezelligste vereniging van Pernis. Bovendien worden er in de pauze ook nog twee potjes bingo gedraaid. Voor het geld hoeft u het niet te laten want de contributie bedraagt slechts 5 EUR per maand. Uiteraard zijn nieuwe leden van binnen en buiten Pernis van harte welkom. Inlichtingen bij Martin Verheij 06-22143338 of loop gewoon eens binnen op woensdagavond.

Sjoelfoto